fbpx

MÓJ JĘZYK POLSKI – ÖZGÜR OZAN YILDIRIM

Dzisiaj w cyklu „Mój język polski” rozmawiam ze studentem z Turcji. Pan Özgün Ozan Yıldırım mieszka i studiuje w Poznaniu. Wybrał filologię polską jako obcą, ale jest też tłumaczem i popularyzatorem polskiej gramatyki. Niezwykle ciekawa rozmowa, serdecznie zapraszam do oglądania i podziwiania polszczyzny naszego gościa.

MÓJ JĘZYK POLSKI – HUILING ZHANG

W cyklu „Mój język polski” zapraszamy do wysłuchania rozmowy z panią Huiling Zhang z Uniwersytetu Studiów Międzynarodowych w Zhejiang w Chinach. Pani Huiling Zhang studiowała w Polsce, a dziś uczy języka polskiego na swojej uczelni. Opowiada – po polsku! – o swoich doświadczeniach w nauce i mieszkaniu w Polsce, o tym, jakie miała trudności w przyswajaniu polszczyzny i co jej sprawiało największą radość. Dzieli się też swoimi wrażeniami na temat różnic kulturowych między Polską a Chinami.

ODPORNOŚĆ NA SZABLONOWOŚĆ MYŚLENIA

Dziś na stronie Polski i kropka znajdą Państwo wywiad z dr hab. prof. UP Magdaleną Stoch z Katedry Mediów i Badań Kulturowych Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Pani Profesor jest autorką monografii „Jak czytamy książki? Recepcja literatury w krakowskich i wielickich grupach czytelniczych” (Wydawnictwo Naukowe UP, Kraków 2021), „Gender na lekcjach […]

ŚWIĘTA NA LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO

14 grudnia 2022 odbyło się kolejne webinarium, podczas którego zaprezentowaliśmy pomysły na lekcje języka polskiego jako obcego tym razem związane ze świętami.W naszych szkołach, na uczelniach i na kursach językowych z roku na rok jest coraz więcej przedstawicieli innych kultur i religii.Jak więc zaprezentować polskie tradycje świąteczne i umiejętnie wpleść w lekcje polskiego informacje na […]

MÓWIMY PO POLSKU

Serdecznie zapraszam na kolejne szkolenie metodyczne dla nauczycieli języka polskiego jako obcego.24 listopada, odbyło się kolejne spotkanie on line. Tym razem porozmawialiśmy o tym, jak uczyć mówić po polsku. Mówienie w języku obcym (w tym także języku polskim jako obcym) postrzegane jest przez uczących się jako miara sukcesu w nabywaniu języka. Tymczasem wiemy, że droga […]

JAK PRZYGOTOWAĆ PROGRAM DO NAUCZANIA JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO – CZĘŚĆ DRUGA

Serdecznie zapraszam na kolejne spotkanie szkoleniowe on line. Tym razem rozmawiamy o tym, jak napisać program/sylabus kursu języka polskiego jako obcego DLA DOROSŁYCH. Podczas pierwszego spotkania, nie mieliśmy dość czasu, żeby zająć się tym zagadnieniem, ponieważ skupiliśmy się na programach dla dzieci. Tymczasem nauczanie dorosłych to niezwykle ważny temat w kontekście osób planujących w Polsce […]

JAK KORZYSTAĆ Z DOMYSŁU JĘZYKOWEGO, CZYLI O TRANSFERZE POZYTYWNYM W NAUCZANIU JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO

Szanowni Państwo, 6 października b.r. o godzinie 19:00 czasu polskiego odbyło się kolejne webinarium organizowane przez POLSKI I KROPKA. Tym razem zajmowaliśmy się ponownie zagadnieniem podobieństw językowych, które umożliwiają nam lepsze rozpoznawanie znaczenia i szybszą naukę. W naszych szkołach i na uczelniach jest coraz więcej uczniów i studentów z Ukrainy, którzy mówią podobnym do polskiego […]

JAK PRZYGOTOWAĆ PROGRAM DO NAUCZANIA JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO I DRUGIEGO

08 września 2022 roku odbyło się kolejne webinarium. Tym razem rozmawialiśmy o tym, jak napisać program/sylabus kursu języka polskiego jako obcego i drugiego.Po wakacjach i wraz z rozpoczęciem roku szkolnego oraz akademickiego pojawia się zawsze wiele pytań od nauczycieli i lektorów, którzy zobowiązani są do przygotowania programów/sylabusów w szkole, na uczelni i na kursach komercyjnych.Podczas […]

Scroll to top
en_GB